środa, 11 stycznia 2017

Wywiad z blogerem #5

Hej!

Dziś wywiad z Sarą Dunaj

A tu link do bloga http://stylbycia.blogspot.com/

1. O czym prowadzisz bloga?

 Blog to tak naprawdę odzwierciedlenie mojego życia i zainteresowań. Przede wszystkim skupiam się na tematyce lifestyle, fashion i beauty, czyli… Wszystko 🙂 Może to źle brzmieć, ale wszystko ma swój czas i swoją kategorię, a jest tak, gdyż chcę aby każdy znalazł coś dla siebie. Jest to więc codzienna dawka stylu, inspiracji i motywacji.


2. Czym zajmujesz się na co dzień?



 Na co dzień nadal się uczę w Szkole Plastycznej, pomagam w domu, zajmuję się swoim pupilem. Pewnie tak jak każdy, zawsze staram się znaleźć też czas na swoje hobby, których jest naprawdę wiele.

3. Od kiedy prowadzisz bloga?

 Pierwsza notka pojawiła się w 2012 roku.

4. Ile czasu zajmuje Ci pisanie kolejnego postu?

 Zanim post zostanie opublikowany musi przejść kilka etapów. Sesja zdjęciowa, dobrany tekst, wykonanie grafiki czy zdjęcia do inspiracji… Czasami jest tak, że w jednym dniu jestem w stanie przygotować wszystko od rana do wieczora, innym razem znów, cały proces trwa 3 dni (oczywiście z przerwami 😉 )

5. Co myślisz na temat święta blogera? 

Aż wstyd się przyznać, ale do tej pory, jeszcze ani razu go nie obchodziłam. Uważam, że jeśli chodzi o pracę nad blogiem to codziennie wkład powinien być równie duży. Jeżeli zaś mowa o spotkaniach blogerów, wspólnych rozmowach, wymianach doświadczeń, to jest to cudowna okazja i sama chętnie bym wzięła udział w jednym z nich.

6. Masz plany związane z blogowaniem?

 Moje plany przewidują następny dzień, tydzień, może dwa. Nie chciałabym rezygnować z tego co kocham, ale nigdy nie wiem co się stanie. Moja jedyna myśl to przekazywać innym jak najwięcej i jak najdłużej 🙂

7. Co cię zainspirowało do założenia i prowadzenia bloga? 

 Byłam pytana o to już wiele razy i na początku myślałam, że właściwie to nie wiem. Z czasem jednak, odkryłam, że wewnątrz zawsze chciałam móc ‘naprawić’ w pewien sposób świat. Po obserwacji, stwierdziłam, że ludziom brakuje motywacji do działania. Zaczęłam pokazywać siebie, a gdzieś pomiędzy zawsze przewijały się podnoszące na duchu zdania. Otaczający mnie świat i ogromna chęć przekazania czegoś, czego często bliscy mi zazdrościli-chyba właśnie to, dało mi do myślenia .

8. Współpracujesz z kimś? Jak tak to z kim?

 Od jakiegoś czasu dostaję bardzo wiele propozycji współpracy. Choć nie wszystkie przyjmuję, troszkę ich jest, dlatego na bieżąco warto śledzić moje posty, często pojawiają się nowe odkrycia 🙂

9. Uczyłaś się od kogoś pisząc swojego bloga?

Zawsze starałam się jak najmniej czerpać od innych, by po prostu nieświadomie nie plagiatować. Na pewno jednak, mój dorobek to zbiór doświadczeń i obserwacji. Musiałabym więc wymieniać wszystkie blogi, które do tej pory odwiedziłam..

10. Jakie były twoje początki blogerskie?
Nazwałabym je słabymi. Z perspektywy czasu, łapię się na tym, że krytykuję swoje posty z powiedzmy 6 miesięcy przed, a co dopiero sprzed kilku lat (hahha). Uważam jednak, że każdy musi jakoś zacząć i choć nie świeciły one przykładem-miały myśli przewodnie i inspirowały innych (!), dlatego bardzo się z nich cieszę.

11. Czym jest dla ciebie pisanie bloga?

 Ludziom łatwo jest oceniać, kiedy czegoś nie przeżyją, dlatego moje słowa mogą wydawać się sztuczne, ale… Blog zajmuje bardzo dużo miejsca w moim sercu, każdy komentarz od czytelnika to wielka radość. Codziennie tonę w papierach, projektach i pomysłach, by tylko nie zawieść. Do tego dochodzą prywatne wiadomości, docenienie od ludzi z zewnątrz, coraz bardziej znanych korporacji, po prostu BAJKA!

12. Czego jest więcej na twoim blogu, zdjęć czy tekstu? 

Zawsze zastanawiałam się jak to rozdzielić, w końcu jedno zdjęcie może mieć 1000 px, a jedno słowo nawet największą czcionką, nie zajmie u mnie tyle miejsca. Z drugiej strony, powinnam liczyć jeden do jednego? Staram się wyważyć ilość na podstawie sugestii i obserwacji.

13. Czy spotkałaś się z krytyką? Jeżeli tak, to jak ja przyjęłaś?

Krytyka pojawiła się w momencie, kiedy sprzeciwiłam się w pewien sposób rówieśnikom, a im się to nie spodobało (a skończyła się, kiedy wszyscy odrobinę dorośliśmy). Właściwie mogę chyba powiedzieć, że ze strony moich prawdziwych czytelników, a nie kolegów i koleżanek ze szkoły, nic takiego przykrego się nie zdarzyło. Krytyka na zasadzie, że komuś nie podoba się połączenie butów z sukienką- to nie krytyka. Ja mogę mieć swoje zdanie, ktoś swoje i to tyle w tej sprawie 🙂

14. Jaką masz motywacje do dalszego pisania?
Moi czytelnicy to największa motywacja do działania. Chciałam ja ich motywować, a okazało się, że to oni codziennie dają mi największą siłę.

15. Odpowiadasz na komentarze? 

 Oczywiście. Na każdy z osobna, zawsze. Zaczęłam nawet odpisywać nie tylko innym na blogach, ale i u siebie. Post jest bardziej oficjalną formą, zaś odpowiedź w komentarzu pozwala na całkowite przełamanie barier i swobodną rozmowę (można zauważyć u mnie brak emotikonek w tekście, za to pojawiają się w komentarzach).



2 komentarze:

  1. Świetny post! Bardzo przyjemnie się czytało,pozostawiam obserwacje żeby zobaczyć jak się rozwijasz i jakie tematy podejmujesz ! Oraz serdecznie zapraszam do siebie reginaboguckaaa.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń